Summer Shake dizaina process

Ieskats Summer Shake oriģināldizaina un drukāto reklāmas materiālu izstrādē. Sākot ar skici, beidzot ar drukas failiem. Projektā ir iesaisīti vairāki cilvēki – klients, projektu direktors, projektu vadītājs, dizaineris-mākslinieks un maketētājs. Patiesībā, arī grāmatvede ir iesaistīta 🙂 Tomēr šoreiz sīkāk tieši par dizainera un maketētāja darbu posmiem.

Zīmola izveide ietver tādus posmus kā: koncepts, pozicionējums, aktualitētes, pat sezona un daudzi citi faktori. Jauna alus kokteiļa zīmola un trade materiālu izveide. Summer Shake – sākot ar logo, beidzot ar transporta pieturvietu reklāmu.

Katrā no posmiem tiek izstrādātas vairākas skiču versijas, līdz tiek sasniegts vēlamais rezultāts. Pirmais dizaina posms zīmola izveidē pēc koncepta izstrādes, ir logo un iepakojuma izveide. Šajā gadījumā tā ir etiķete.

1. Tā kā šis ir jauns produkts, tad tam bija vajadzīga pilna reklāmas dizaina pakalpojumu pakete – logo, etiķete, key visual jeb dizaina galvenā tēma, kuru izmanto visos reklāmas materiālos, un dažādu reklāmas materiālu izstrāde. Tātad, gan radošā, gan tehniskā daļa. Zemāk redzamas dažas skices un dizainera meklējumi formām un krāsām logotipam un etiķetei.

2. Kad klients ir akceptējis logo un etiķetes dizainu, tiek izstrādāts Key visual dizains. Key Visual ir būtisks materiāls, kuru turpmāk izmanto visos reklāmas materiālos. Tam ir jāizskatās labi jebkurā reklāmas laukumā, jāpievērš uzmanība un ar vizuālās izteiksmes līdzekļiem jādod produkta vēstījums. KV ir jābūt viegli uztveramam, tas parasti ietver logo, vidi (foto vai ilustrācija), produktu un saukli. Tiek veidotas vairākas skices izmantojot dažādas tehnikas. Šajā gadījumā mākslinieks, saņemot brīfu jeb darba uzdevumu, nolēma izmantot fotogrāfijas no bilžu bankām+ilustrēšanu.  Klients izvēlējās vienu skici, kura tika attīsta tālāk, veiktas korekcijas, izvēlēti elementi utt. Skiču posmā bildes netiek iegādātas, lai klientam skiču posms sanāktu finansiāli izdevīgāks. Tomēr, kad tiek izstrādāts gala Key visual, tad tiek iegādātas visas vajadzīgās bildes, tās tiek apstrādātas vēlreiz un daudz detalizētāk, lai dizains būtu kvalitatīvs arī pie liela izmēra formātiem.

3. Izejot no Key visual dizaina, tiek izstrādāti pārējie reklāmas materiāli. Šajā gadījumā – kartona stends produktu izvietošanai veikalu tīklos, vobleris un stoperis, produkta izcelšanai plauktos, auto aplīmēšanas un sabiedriskā transporta plakāta dizains, lai produkts tiktu eksponēts arī ielās. Tika izstrādāts arī interneta baneris kādam no portāliem. Šajā posmā maketētājs sagatavo drukas failus, pielāgo dizainu vajadzīgajiem formātiem. Ļoti būtiskas ir pareizas un precīzas tehniskās zināšanas par drukas failu sagatavošanu, lai gala rezultāts būtu tāds kā iecerēts. Parasti tiek izstrādātas arī vizualizācijas telpā vai uz attiecīgās reklāmas mēbeles (auto, pietura), lai ir saprotams, kā dizains varētu izskatīties realitātē attiecīgajā vidē. POS jeb point of sale materiāli ir materiāli, kurus izvieto tirdzniecības vietās, piemēram, vobleri, stoperi, cenu uzlikas, kā arī lielie reklāmas materiāli – stendi. Šiem materiāliem var būt dažādas funkcijas – atgādināt par produktu, informēt par produkta jaunu dizainu vai garšu, komunicēt akciju, loteriju. Svarīgi, lai tie piesaista uzmanību un ir pamanāmi veikala piesātinātajā vidē.

Lai veicinātu zīmola atpazīstamību un sasniegtu maksimāli plašu auditoriju, reklāmas ir jāizvieto dažādos kanālos.